Postsecularism and deliberative democracy. On the restrictions of Habermasian political theory to religion

Authors

Keywords:

Postsecularism, Deliberative Democracy, Public Opinion, Habermas, Theory of Discourse

Abstract

The present work analyses, from a critical point of view, the current Hamasmasian position regarding its recognition of the possible contributions of religious citizens to the rule of law, all this taking into account the framework of the theory of deliberative democracy. It is stated that at the same time that Habermas raises the need for such kind of recognition, it also establishes demanding conditions that those citizens have to satisfy in order to participate in the sphere of public policy. The consequence of this, it is that, after all, the participation as believers of religious citizens in that area seems to be restricted.

Author Biography

  • Santiago Prono, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET), Universidad Nacional del Litoral, Santa Fe, Argentina

    Doctor en Filosofía por la Universidad de Buenos Aires. Investigador Adjunto CONICET y Profesor Adjunto de la Universidad Nacional del Litoral. Dirige proyectos referidos a la filosofía habermasiana y a la teoría del discurso de Apel y Habermas. Ha publicado libros sobre estos temas y relacionados con diversas áreas de la filosofía práctica. Autor de artículos publicados en revistas nacionales y extranjeras. Ha realizado estadías de investigación en la Freie Universität Berlin y en la Goethe Universität Frankfurt con becas del Servicio Alemán de Intercambio Académico (DAAD).

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Published

2020-10-20

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How to Cite

Postsecularism and deliberative democracy. On the restrictions of Habermasian political theory to religion. (2020). Revista Ética Y Discurso, 4(2), 119-136. http://qellqasqa.com.ar/ojs/index.php/eyd/article/view/458